Print On Demand

Fråga: En artikel saknas i paketet, kan en ersättning skickas? 

Svar: Vikten på paketet kommer att undersökas, och om det finns en avvikelse i vikten kommer en ersä­ttningsprodukt att skickas igen utan extra kostnad.

Fråga: En artikel säger att den har levererats, men kunden har inte mottagit den, kan en ersättning skickas? 

Svar: Om du har valt en spårbar tjänst kan vi undersöka mer detaljerat beviset på leverans och försöka hjälpa din kund att hitta paketet. Vänligen ge tid för utredningen att genomföras. Alla förlorade paket måste rapporteras inom 30 dagar från avsändningen.

Fråga: En order har skickats med en ofullständig adress, kan en ersättning skickas? 

Svar: Om en order skickas med en ofullständig adress kommer ingen gratis ersättning att vara tillgänglig. En ny order måste läggas med den korrekta adressen. Det är viktigt att se till att dina kunder anger fullständiga adresser vid utcheckningen, och eventuella fel i adressen kommer inte att vara på Texprints bekostnad.

Fråga: En order har skickats, men den har ännu inte levererats, kan en ersättning skickas? 

Svar: Vi måste ge tid för att en vara ska levereras. Leveranstiderna kan variera beroende på vald tjänst och destination. Om denna tid har passerat kan vi överväga att skicka en ersättning om en spårbar tjänst har valts.

Fråga: En kund har fått fel tryck/­klä­desplagg, eller det finns märken eller fläckar på produkten, kan en ersättning skickas igen? 

Svar: Ja, en ersättning kommer att ordnas utan extra kostnad, förutsatt att kunden meddelar oss om detta fel eller problem inom 14 dagar efter att ha mottagit beställningen. Se till att du skickar oss en bild på plagget.